Georges Auric

francia zeneszerző
(1899 - 1983)

A párizsi konzervatóriumban folytatott zenei tanulmányokat, mint az ismert komponista V. d'Indy tanítványa. Kezdetben a 20. század eleji avantgárd zenei irányzatok híve, a Hatok csoportjának alapító tagja volt. A hatvanas években már a Párizsi Operaház igazgatója lett. Írt balett zenét, operát és szimfonikus költeményeket is, de hírnevet a széles közönség körében hatásos, kifejező filmzenéje révén szerzett. A harmincas évek elejétől rendszeresen írt filmmuzsikát és hamarosan a műfaj egyik legkiválóbb művelője lett. Több Jean Cocteau filmhez komponált nagy sikerű zenét (aki barátja volt), rendkívül nagy szakmai elismerést és több díjat nyert A költő vére és A Szépség és a Szörnyeteg kísérőzenéjéve is. Filmzenéiben örök eleganciával alkalmazott parodisztikus és elégikus elemeket egyaránt. Számtalan művészfilm sikerét, rangját emelte gyönyörű, plasztikus zenéje (Miénk a szabadság, Örök visszatérés, Picasso rejtélye). Sohasem idegenkedett a szórakoztató és bűnügyi filmek világától sem, ezekhez írt örökzöld slágerei ma is élnek (Moulin Rouge; Felvonásköz; Rififi a férfiak közt; A patkányfogó; Alibi). Jó nevű zenekritikus is, hazája határain túl is elismert nemzetközi tekintély volt.