A milánói
művész, a drámai realizmus igazi vezéralakja. Híres Lovasaiban egyetlen lépésben
kapcsolja össze az etruszk szobrászat formavilágát azzal a modern művészettel,
amelyet a valóság elemeiből építkező, különös káprázatok seregszemléjének
tekinthetünk. (Pomona-plasztikái)
A Firenzei Akadémián tanul. Kezdetben festészettel és grafikával foglalkozik.
1929től a Monzai Képzőművészeti Iskola-, 1940től a Milánói Brera Akadémia
tanára. 1929es Párizsi útja után kezdett először terrakotta szobrokat készíteni,
miután ott kapcsolatba került Alberto Giacometti-vel. 1936tól a háború
előkészületei miatt pár évig Svájcban élt és dolgozott. Fejportrékat készített
bronzból és gipszből. Ebben az időben találkozott, és barátságot kötött, az
angol Henry Moore szobrásszal. Marini, figuralista szobrász, a ló és lovas volt
fő témája. 1952-ben a Velencei Biennale nagydíjasa. A modern szobrászat egyik
legeredetibb képviselője. "Amint
a művészetnek a félelmet kell kifejeznie, törvényszerűen el kell távolodnia a
klasszikus eszményektől. Mind ez ideig a szobrász érzéki és erőteljes formákra
törekedett. Az utóbbi 15 évben azonban a felbomló formákat kedveli."
Ezt Marini 1958-ban mondta. S ezt úgy érti, hogy a szobrok kifejezte metafizikai
szorongás a halálra ítélt világ kétségbeeséséből fakad. Egy olyan világéból,
amelyben Nietzsche szózata hallik: "Az Isten halott."
Számos olasz
és külföldi művészeti akadémia vendég tanára, művészeti díjak tulajdonosa.
Kiállításai vannak Európában, az USA-ban és Kanadában. Népszerű, híres
Múzeumban, Galériában megtalálhatóak jellegzetes szobrai. Peggy Guggenheim
Velencében lévő házának teraszán is, a víz felé kitárulkozva ott áll egy szobra
(Csodálkozó):
egy ember, aki minden érzésével, érzékével odaadja magát a világnak. Ebben a
gyönyörűségben pedig a lova teljesen eggyé válik vele.
|