Kővári György  
 (1934 – 1982)

 

magyar építészmérnök

Ybl-díjas (1964). Tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetemen 1957-ben fejezte be, ettől kezdve haláláig a MÁV Tervező Vállalat tervezője, majd osztályvezetője volt. 1963-1966 között a Balaton fejlesztési tervével foglalkozott, de elsősorban közlekedési létesítményeket tervezett. Az 1970-es évek közepén mint főépítész a METROBER keretén belül a Budapesti közlekedési csomópontok kialakításával is foglalkozott. Főbb megvalósult épületei: Budapesti Déli pályaudvar új fejépülete (1961- 62), és a Déli pályaudvar teljes átépítése (1969); balatonfüredi pályaudvar (1967-72), Budapesti Keleti pályaudvar metró csatlakozása (1967- 70), kazincbarcikai pályaudvar (1959-60), Kőbánya-Kispest metróvégállomás (1980), Budapesti Skála Áruház (1982). Tervet készített a Kelenföldi pályaudvar felvételi épületének koncepciójára, tervezett több MÁV-üdülőt, társasházat. Az egyiptomi vasutak részére biztosító berendezési épületeket, Nigériában egy komplex oktatási centrumot tervezett. A MÁV Kórház rekonstrukciójára készített koncepció tervét elfogadták, kiviteli terveinek készítése közben hunyt el. 

Forrás: Magyar Életrajzi Lexikon

ÍZELÍTŐ MŰVEIKBŐL:


          01


       02


       03


       04


05